La Generalitat habilita la passarel·la sobre la V-21 per a unir el casc urbà de la Pobla de Farnals i la costa

La Generalitat posa en servici la passarel·la sobre la V-21 que permet la unió del casc urbà de Pobla de Farnals amb la costa
GVA
Publicado: viernes, 20 diciembre 2024 13:42

   VALÈNCIA, 20 Dic. (EUROPA PRESS) -

   La Generalitat ha posat en servici la primera passarel·la sobre la V-21 que donarà continuïtat a l'eix ciclopeatonal que unix el casc urbà de la Pobla de Farnals amb la costa, "solucionant així un problema de vertebració entre els dos nuclis de la localitat.".

   Així ho ha destacat el conseller de Medi ambient, Infraestructures i Territori, Vicente Martínez Mus, que ha visitat este divendres la zona on s'ha dut a terme la intervenció, junt amb la directora general d'Infraestructures i Projectes Urbans, Mª José Martínez Ruzafa, i l'alcalde de la Pobla de Farnals, Enric Palanca, segons ha indicat la Generalitat en un comunicat.

   Per al titular d'Infraestructures aquesta actuació, que ha comptat amb un pressupost de 2.625.324,75 d'euros, representa "tant l'aposta del Consell per vertebrar els diferents termes municipals com l'aposta per una mobilitat equilibrada per a afavorir la connectivitat".

   La Pobla de Farnals presenta un nucli de població "bastant desenvolupat" junt amb la costa que, fins ara, "tenia impedida" la connexió ciclopeatonal amb el casc urbà principal i amb els municipis de l'interior de l'Horta Nord a causa de la barrera que suposa l'autovia V-21.

   Les obres es van iniciar, en una primera fase, amb la construcció d'un itinerari des del casc urbà fins a l'enllaç del Camí al Mar amb la V-21. La longitud total del tram és de 755 metres i compta amb un ample útil de quatre metres, que permet la convivència, així com la mobilitat adequada entre vianants i ciclistes.

   Després, en una segona fase, es va instal·lar la passarel·la, que és una estructura metàl·lica de 68,50 metres de longitud total situada sobre l'autovia, compta amb una geometria tipus arc, i està dividida en dos obertures de 34,25 metres cadascun.

   A més, té sengles rampes que complixen els paràmetres que marca la normativa d'accessibilitat. En el costat oest de la V-21, la rampa de la passarel·la es perllonga com a plataforma fins a connectar amb el final del vial ciclopeatonal, ja construït en la fase I, que també té una amplària lliure de 4 metres.

   En el costat este de la V-21, el tram és d'uns 57 metres i la rampa connecta amb un vial similar al tram del costat oest fins a enllaçar en la vorera del vial existent del carrer Lepanto, en el nucli urbà de la platja de Pobla de Farnals.

   Així mateix, tot l'itinerari format pels vials de connexió, les rampes i la passarel·la sobre la V-21 compta amb un sistema d'enllumenat sostenible i, en diverses àrees de l'itinerari, s'han plantat diverses espècies arbòries i arbustivas i també s'ha instal·lat en esta zona una capa de 5 centímetres de grava decorativa.

   Les obres es van iniciar el 8 de juny del 2023 i el termini d'execució ha sigut de 17 mesos. A més, l'actuació ha sigut finançada per la Unió Europea-Next Generation EU, a través del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.

Contador

Leer más acerca de:

col.labora la Conselleria de Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 31.999,98 € para el foment de valencià