Generalitat "trenca" la inèrcia burocràtica amb Pla Simplifica, que introduïx mesures per a una administració eficient

La Generalitat trenca la inèrcia burocràtica amb el Pla Simplifica que introduïx mesures concretes per a una administració
GVA
Publicado: martes, 22 octubre 2024 14:15

   VALÈNCIA, 22 Oct. (EUROPA PRESS) -

   El director general de Simplificació Administrativa, Francisco Ortega, ha subratllat que la Generalitat està trencant amb la inèrcia burocràtica a través del Decret-llei de Simplificació Administrativa, que "marca una fita en la lluita contra la burocràcia".

   Així ho ha manifestat durant una jornada sobre novetats legislatives en matèria de simplificació administrativa, organitzada pel Departament d'Urbanisme de la Universitat Politècnica de València, el Departament de Dret Administratiu de la Universitat de València (UV) i la Càtedra Cultura Territorial Valenciana de la UV.

   Per al director general, "l'administració està decidida a eliminar tràmits innecessaris i millorar l'eficiència, l'agilitat i la proximitat amb la ciutadania i les empreses", i ha afirmat que el Pla Simplifica és "una resposta a les necessitats actuals".

    Així, ha explicat que "este pla sorgix com a resposta a una administració obsoleta, amb procediments eterns, formularis confusos i una relació ineficaç amb els ciutadans i el sector empresarial" i ha afegit que els projectes clau inclouen la millora de la Carpeta Ciutadana, la creació d'un Canal Empresa i la Simplificació Normativa, entre altres.

   En definitiva, ha apuntat Francisco Ortega, es tracta de "mesures concretes per a una administració eficient". Entre les iniciatives del Decret-llei es troben la prohibició de sol·licitar informació interoperable, la introducció de declaracions responsables i comunicació prèvia, i la revisió anual de l'ordenament jurídic.

   Així mateix, el nou marc legislatiu facilita la tramitació de Projectes considerats d'Interès Autonòmic, agilitant la seua aprovació i execució, "la qual cosa afavorix la reactivació econòmica i el desenvolupament sostenible del territori", ha assenyalat el director general.

DECRET LLEI DE SIMPLIFICACIÓ

   El Decret Llei de Simplificació Administrativa de la Generalitat establix les mesures de caràcter extraordinari i urgent destinades a promoure la millora dels processos regulatoris, de gestió i organitzatius de l'administració de la Generalitat, el seu sector públic instrumental i dels ens que integren l'Administració local de la Comunitat Valenciana.

   Estes mesures pretenen millorar l'accés de la ciutadania als servicis públics i eliminar càrregues administratives que limiten el desenvolupament econòmic i social a la Comunitat Valenciana. Com el propi decret llei assenyala, la millora i simplificació dels processos administratius permetrà atraure més inversions, dinamitzar el mercat immobiliari i millorar l'accés a l'habitatge, contribuint d'aquesta manera al benestar general de la societat.

   El decret llei elimina o modifica 29 lleis, 37 decrets, 8 ordres i més de 500 articles vigents que llastren la tramitació administrativa i que han sigut identificats després d'un procés en el qual han participat el sector empresarial, els col·legis professionals, les entitats locals i la ciutadania en general.

   En este marc, i dins de l'estratègia de simplificació i modernització impulsada pel Pla Simplifica 2024-2026, la Direcció general de Simplificació Administrativa, juntament amb la Direcció general de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DGTIC), han iniciat un període de consulta pública prèvia sobre el projecte de Decret que regularà la simplificació administrativa i la transformació digital en l'àmbit de l'administració autonòmica.

   El nou decret busca adaptar l'administració pública valenciana als avanços en transformació digital, en millorar els processos administratius i reduir les càrregues burocràtiques, d'acord amb el marc normatiu autonòmic i estatal.

   En este sentit, té com a principal objectiu millorar la gestió administrativa mitjançant l'aplicació de criteris de simplificació i la incorporació de tecnologies digitals avançades. Això permetrà reduir els temps de tramitació i simplificar els procediments, beneficiant tant a la ciutadania com a les empreses. Així mateix, se busca integrar les eines digitals amb els procediments administratius per a aconseguir una administració més eficient i àgil.

Contador

Leer más acerca de:

col.labora la Conselleria de Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 31.999,98 € para el foment de valencià