El Govern liberalitza l'AP7 a Alacant fins al 15 d'octubre per a analitzar el transvasament de vehicles des de la A7

El ministre de Transports i Mobilitat Sostenible, Óscar Puente, i la secretària general de Transport Terrestre, Marta Serrano, a Alacant.
ROBERTO PLAZA - EUROPA PRESS
Publicado: lunes, 15 julio 2024 11:34

   Puente anuncia també obres per valor de 90 milions a l'A7, amb la creació d'un tercer carril en 4 quilòmetres i millores en dos enllaços

   ALACANT, 15 Jul. (EUROPA PRESS) -

   El ministre de Transports i Mobilitat Sostenible, Óscar Puente, ha anunciat que el Govern liberalitzarà durant la nit d'este dilluns l'autopista AP-7 a Alacant fins al 15 d'octubre per a analitzar el transvasament de vehicles de l'autovia A7, que compta amb trams amb més de 95.000 vehicles diaris.

   Així ho ha avançat este dilluns el ministre a Alacant, en una roda de premsa per a abordar temes d'actualitat en matèria de mobilitat i infraestructures a la província d'Alacant.

   El ministre ha explicat que l'autovia A7 compta amb trams amb més de 95.000 vehicles diaris, mentre que l'autopista de peatge AP7 compta amb uns 5.000 vehicles, per la qual cosa hi ha "una autovia gratuïta col·lapsada i una autopista de peatge amb un volum de viatgers molt baixos i que produïx ingressos molt xicotets".

   En este context, ha apuntat que es plantejaven dos alternatives: una obra de millora a l'A7 per a construir el tercer carril, que "no baixaria de 350 milions d'euros d'inversió i portaria uns quants anys, no menys d'una dècada"; o liberalitzar el peatge i provocar un transvasament de vehicles a l'AP7, autopista en la qual actualment "solament un 7 per cent del total del trànsit són vehicles pesants".

   Per això, ha avançat que a partir d'esta nit i durant els pròxims tres mesos, fins al 15 d'octubre, l'AP7 serà gratuïta, en una prova pilot per a "analitzar el transvasament de tràfic entre ambdues carreteres". Amb esta mesura, preveuen que l'AP7 absorbisca "entorn de 25.000 vehicles diaris, els que formen part del trànsit de llarg radi que utilitza l'A7 per ser gratis".

   D'esta forma, abans de prendre una decisió definitiva sobre la possible liberalització permanent, realitzaran aquesta prova durant els mesos d'estiu i part d'octubre per a "fer un diagnòstic el més encertat possible".

"S'EVITARAN ACCIDENTS"

   Puente ha assenyalat que el tram de pagament de l'AP7 a Alacant produïx ingressos "d'entre dos i tres milions d'euros a l'any" i ha sostingut que "el que és segur" amb la liberalització temporal és que "s'evitaran accidents, hi haurà millor circulació, major seguretat, menors temps de desplaçament i també es reduirà la contaminació".

   Al mateix temps, ha afirmat que esta decisió no implica la renúncia a construir el tercer carril de la A7, però ha insistit que és "un treball que va a portar anys i no és la solució a curt termini que la província d'Alacant i la seua circulació necessita".

   No obstant això, ha avançat obres de millora a l'A7 per a "augmentar la seua capacitat", com la construcció del tercer carril entre els enllaços de la A77 i l'A3, en un tram de 4 quilòmetres, amb una inversió de 50 milions d'euros. Es tracta del tram "més congestionat, amb 94.000 vehicles al dia".

   Així mateix, també ha ressaltat que destinaran 40 milions d'euros a millorar els enllaços de les Talaies i l'accés a la universitat. D'esta forma, "en paral·lel a la liberalització, hi ha 90 milions d'euros damunt de la taula per al tercer carril i la millora de dos enllaços", a les zones on es troba la part "més conflictiva del trànsit".

col.labora la Conselleria de Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 31.999,98 € para el foment de valencià