VALÈNCIA, 15 Nov. (EUROPA PRESS) -
Labora, Servici Valencià d'Ocupació i Formació, ha instal·lat una primera oficina mòbil temporal a Catarroja per a atendre a persones aturades i empreses afectades per la DANA i romandrà operativa fins que l'Espai Labora d'este municipis puga obrir les seues portes. En els pròxims dies s'obriran altres tres oficines temporals, segons ha informat la Generalitat.
Catarroja va a ser el municipi en el qual iniciarà la seua activitat este primer tràiler adaptable, que funcionarà com una oficina Espai Labora, i en el qual personal de Labora d'esta localitat podrà atendre a totes les persones usuàries en qualsevol dels tràmits que hagen de realitzar, tant en relació amb els servicis ordinaris de Labora com els derivats de la DANA.
Este tràiler estarà emplaçat al carrer Joan Giner, enfront de l'Espai Labora de Catarroja i després d'ell se situaran en altres llocs altres tres vehicles, tots en municipis afectats per la DANA, amb l'objectiu de donar servici a les persones que residisquen en zones greument colpejades per esta catàstrofe.
Paral·lelament a l'engegada d'este servici, els autobusos Laboradana van a continuar el seu recorregut per les zones afectades per la DANA. Estos dos autobusos, que durant esta setmana han passat per Bunyol, Albal, Paiporta i Montserrat, atenen en horari de 10.00 hores a 17.00 hores, de manera ininterrompuda, i presten ajuda i assistència a persones i empreses de les localitats per a solucionar dubtes sobre les gestions que necessiten en relació a la demanda d'ocupació o la sol·licitud d'ERTO.
Este divendres els autobusos van a estar a Paiporta a la Plaça del 3 d'abril, enfront del Centre de Salut, i a Montserrat. No obstant això, les persones usuàries poden continuar realitzant la pràctica totalitat de les gestions de Labora per via telemàtica a través de la web de Labora, l'APP @GVAPuntLabora, els caixers PuntLabora dels quals disposen els municipis o telefònicament a través del telèfon 012 o 963866000.
Així mateix, la renovació de la demanda d'ocupació en tota la província de Valencia continua sent automàtica, amb l'objecte d'evitar els desplaçaments i així facilitar les tasques d'ajuda que estan realitzant els servicis d'emergència. A totes les persones a les quals els siga renovada la demanda de manera automàtica se'ls enviarà un correu electrònic o un SMS amb la nova data de renovació.
A més, la Generalitat ha habilitat el correu electrònic dana_ocupacio@gva.es en el qual consultar qualsevol dubte sobre ocupació que s'haja generat com a conseqüència de la DANA, així com el portal web Som Solidaritat, des del qual se centralitza tota la informació necessària per a trobar informació sobre ajudes i servicis relacionats amb la situació d'emergència arran de la DANA.