L'Audiència de Barcelona avala la publicació del llibre 'El odio', sobre José Bretón

Archivo - Arxiu - José Bretón - EUROPA PRESS/ARCHIVO
Europa Press C. Valenciana
Publicado: miércoles, 9 abril 2025 15:05

   Veu comprensible la sensibilitat de la Fiscalia, que va reclamar la mesura cautelar

   BARCELONA, 9 Abr. (EUROPA PRESS TELEVISIÓ) -

   La secció quarta de l'Audiència de Barcelona ha confirmat la desestimació de la mesura cautelar sol·licitada per la Fiscalia consistent en la paralització de la publicació d'un llibre sobre José Bretón, condemnat a 40 anys de presó per matar als seus dos fills en un cas de violència vicaria.

   La interlocutòria de l'Audiència, consultat per Europa Press, confirma la resolució del Jutjat de Primera Instància 39 de Barcelona, en contra de la postura del ministeri públic, que va recórrer la desestimació de la mesura cautelar.

   El passat 27 de març, l'editorial Anagrama va anunciar que suspenia 'sine die' la distribució del llibre 'El odio' de Luisgé Martín i va expressar el seu "respecte absolut" cap a la mare dels menors Ruth Ortiz.

   La finalitat concreta de la sol·licitud cautelar, explica el tribunal, no és garantir la protecció de drets mentre es resol una demanda presentada i que s'ha adoptat ja la decisió de presentar, sinó la paralització de la publicació per a decidir si es presenta la demanda.

   La mesura afig, no resulta ser "exclusivament conduent a fer possible l'efectivitat de la tutela judicial que poguera atorgar-se en una eventual sentència estimatoria, de manera que no puga veure's impedida o dificultada per situacions produïdes durant el procés corresponent", la qual cosa pressuposa el seguiment d'un procés civil.

ANALITZAR LA INTROMISSIÓ EN L'HONOR

   La mesura, sol·licitada amb caràcter previ a la presentació d'una demanda i que no es pot recórrer "apareix deslligada de la presentació de qualsevol demanda, present o futura, perquè no s'oculta pel sol·licitant que la sol·licitud es formula a fi de valorar i ponderar amb el degut rigor la més que probable existència d'intromissió il·legítima que perjudique l'honor, intimitat, i si escau, pròpia imatge i reputació dels menors".

   El tribunal considera que la sol·licitud "ha sigut presentada prèviament a la interposició de demanda, amb base en la imminent publicació del llibre, que estava prevista per al passat dia 26 de març del 2025, i amb la referida finalitat d'estudiar si es presenta o no una demanda, de manera que la mesura és sol·licitada sense venir nuada a cap demanda, present o futura".

   El tribunal considera comprensible la sensibilitat del Ministeri Fiscal, en les seues paraules, donades les circumstàncies, en versar la qüestió sobre els drets contemplats per l'art.18.1 de la Constitució i en relació amb menors.

    "No es pot ser alié a les circumstàncies que envolten este incident ni a l'especial protecció que mereixen les víctimes, però la legislació processal civil no conté mecanismes que permeten accedir a la petició formulada pel Ministeri Públic de conformitat amb els raonaments exposats", exposa.

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià