Kaplan assegura que "va aprendre les lliçons" del 7 d'octubre del 2023 i acusa al grup de "rearmar-se" durant l'alto el foc
MADRID, 18 Mar. (EUROPA PRESS) -
L'Exèrcit d'Israel ha defensat hui dimarts que durant les últimes hores ha llançat una sèrie d'"atacs precisos" contra "objectius terroristes" del Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs) a la Franja de Gaza i ha recalcat que l'ofensiva continuarà mentre el grup islamista no allibere als prop de 60 ostatges que manté retinguts en l'enclavament, alguns dels quals estan morts, i no procedisca al seu desarmament per a garantir que successos com els de el 7 d'octubre del 2023 no es repetixen.
"Hamàs s'ha negat a retornar als 59 ostatges segrestats a Gaza ja fa pràcticament un any i mig i estava preparant atacs terroristes, construint la seua força i rearmant-se durant el cessament el foc", ha dit el portaveu de l'Exèrcit d'Israel Roni Kaplan en una entrevista concedida a Europa Press, en la qual ha afirmat que els bombardejos han sigut llançats després d'ordres del Govern malgrat l'alto el foc en vigor des del 19 de gener.
"Els objectius que aconseguim inclouen comandants militars de Hamàs, líders de Hamàs des del punt de vista polític i també infraestructura terrorista", ha dit, declinant donar detalls sobre possibles identitats i reclamant que les dades de víctimes de les autoritats gazians, que han xifrat els morts en més de 400, siguen "posades en dubte" davant de la possibilitat d'"exageracions".
Kaplan ha posat l'accent que Israel "ha après les lliçons del 7 d'octubre (del 2023) i ha manifestat que "no es va a permetre que Hamàs o cap altra força terrorista genocida" puga suposar una amenaça prop de la frontera, abans de ressaltar que les forces israelianes "no estan en una guerra contra el poble de Gaza".
"No podem permetre que Hamàs siga capaç en el futur d'obrir una altra guerra contra Israel o de començar una altra guerra contra Israel com ho va fer el passat 7 d'octubre", ha reiterat, al mateix temps que ha incidit que el grup "podria haver triat alliberar als segrestats, però en lloc d'això va triar el camí de la guerra i el camí del terror".
En este sentit, ha indicat que l'Exèrcit està "absolutament compromès amb aconseguir els objectius de la guerra", és a dir, la tornada dels ostatges que seguixen a Gaza després de ser segrestats a l'octubre del 2023 i "desmantellar les capacitats militars i governamentals de Hamàs dins de la Franja de Gaza".
Per això, ha subratllat que existix la possibilitat que estos bombardejos no siguen una campanya limitada, sinó que s'estenguen durant els pròxims dies i ha confirmat que "en este mateix instant" s'estan bombardejant "posicions terroristes" d'Hamás i Yihad Islàmica, "així com altres organitzacions terroristes a la Franja de Gaza".