VALÈNCIA 11 Mar. (EUROPA PRESS) -
El portaveu del PSPV en les Corts, Àngel Luna, ha assegurat que "per moltes querelles que li pose, Camps no li va a callar", per l'obertura de judici oral contra ell per un presumpte delicte d'encobriment, en relació amb l'informe sobre el 'cas Gürtel' que estava baix secret sumarial i va exhibir en la tribuna d'oradors de la Cambra.
Luna, en un comunicat, ha explicat que no coneix la sentència en profunditat, "només per referències dels mitjans de comunicació", tot i això, "s'esperava esta decisió judicial donada la tenacitat del PP a perseguir i assetjar els responsables de l'oposició i als quals pregunten per l'ús dels diners públics dels valencians".
Alhora, el síndic socialista s'ha mostrat "sorprés però satisfet" per la "celeritat" del magistrat que instruïx la causa, Juan Montero. També s'ha mostrat "convençut" que els dos recursos presentats contra els dos primers actes del jutge Montero "portaran al sobreseïment lliure i a l'arxiu de la causa".
Luna ha subratllat un altre cop que el president de la Generalitat, Francisco Camps, "persistix en el seu interés a exemplificar en el càstig per a aconseguir una societat submisa".
El portaveu socialista ha explicat que "Camps pretén llançar un avís a navegants molt clar: al qual pregunte o proteste, cal callar-li com siga". Davant d'esta situació Luna ha recalcat que la seua actuació va a "perseguir tot al contrari".
"Cal aconseguir que la societat funcioni i, per a això, cal denunciar i perseguir al qual usa els diners públics dels valencians per a fins que no busquen l'interés general, sinó interessos particulars, en este cas d'una trama corrupta que s'ha portat molts milions d'euros dels valencians i que han acabat dipositats en paradisos fiscals bais l'empara del president Camps", ha dit.
"Des de fa temps, em perseguixen per haver denunciat que RTVV es va gastar 14 milions d'euros dels valencians en la Visita del papa sense donar cap tipus d'explicació de perquè tres milions d'euros van anar a parar a les butxaques dels membres de la trama Gürtel, 500.000 euros a la butxaca de Pedro García, exdirector de RTVV i excap de premsa de Francesc Camps", ha agregat.
"FINS AL FINAL"
Luna ha insistit que "no va a desistir en el seu interés de denunciar "l'ús fraudulent" dels diners públics dels ciutadans de la Comunitat Valenciana. "És el meu treball, és la meua obligació com a diputat de l'oposició i vaig a arribar fins al final", ha conclòs.