Rober Solsona - Europa Press
VALÈNCIA, 1 Abr. (EUROPA PRESS) -
El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha anunciat que pròximament s'engegarà un nou programa dotat amb deu milions d'euros per a recolzar la promoció exterior de les empreses afectades per la dana del passat 29 octubre i així contribuir a la recuperació econòmica i social de la Comunitat Valenciana.
Així ho ha avançat durant la presentació del Pla de Promoció Exterior d'IVACE+i Internacional 2025 junt amb la consellera d'Indústria, Marian Cano, qui ha apostat per reforçar la promoció del comerç a nivell internacional en un escenari de "permanent incertesa" per la guerra d'Ucraïna, el conflicte a Orient Mitjà i els aranzels aprovats pel govern nord-americà de Donald Trump.
La nova línia de deu milions se sumarà a la dotació del programa Llaura Empreses, aprovat este dimarts pel ple del Consell, que contempla una inversió de més de 127 milions d'euros per al teixit empresarial damnificat per les inundacions. A la presentació han assistit representants empresarials com Salvador Navarro (CEV) o José Vicente Morata (Càmera València).
Durant la seua intervenció, Mazón ha destacat que el projecte de pressupostos de la Generalitat per al 2025 incrementa en un 2,6% les ajudes per a la promoció exterior de les empreses valencianes fins a un total de 15,5 milions d'euros, al que se sumen els recursos destinats a IVACE+i i a la seua extensa xarxa exterior.
El cap del Consell ha ressaltat l'aposta per la internacionalització amb un pla per al 2025 "global, ambiciós i participatiu", especialment davant de la conjuntura actual, per a augmentar les exportacions valencianes, diversificar productes i mercats i incorporar activitats amb elevat valor afegit.
"L'èxit de portes cap a fora de les nostres empreses és garantia de progrés, de dinamisme i d'inversió portes endins", per la qual cosa ha defensat "una promoció més eficaç" que augmente la visibilitat en els mercats internacionals, amplie la xarxa de contactes i intercanvis i incremente l'accés real a noves oportunitats de negoci i reforce la seua competitivitat global: "És el que necessita la reconstrucció del nostre territori".
A més, ha advocat per ampliar i millorar el posicionament de les marques i productes valencians en els mercats exteriors para "contrarestar els efectes de les polítiques aranzelàries que estan anunciant determinats països" com Estats Units.
PLA DE PROMOCIÓ EXTERIOR
El Pla de Promoció Exterior contempla 88 accions en 40 mercats estratègics per a la Comunitat, com Algèria, Aràbia Saudita, Unió dels Emirats Àrabs, Japó, Xina, Corea del Sud i Polònia.
Pretén visibilitzar les empreses en les principals destinacions, ampliar la xarxa de contactes i accedir a noves oportunitats de negoci, a més de permetre a compradors, importadors i prescriptores de tot el món conèixer l'àmplia oferta del nodrit teixit empresarial valencià.
Durant el primer trimestre de l'any s'han desenvolupat 17 accions amb la participació de prop de cent empreses en certàmens rellevants per a la indústria agroalimentària a Dubai, Japó o Polònia. També s'han dut a terme accions en indústries emergents com la fira Emergix de Miami o Game Developers Conference en Sant Francisco, així com una missió tecnològica a Unió dels Emirats Àrabs o Aràbia Saudita.
Paral·lelament, s'ha realitzat una participació d'empreses del plàstic en la fira Plast Alger i 900 convidats internacionals han assistit a certàmens a la Comunitat com Cevisama, Saló del Còmic, Baby Kid & Fimi i Futurmoda.
ACCIONS PER CONTINENTS
En el mercat europeu es van a efectuar 23 accions, en països com França, Alemanya, Regne Unit i Itàlia, que concentren una part destacable de l'activitat, juntament amb altres zones com a Països Nòrdics, Polònia, Bulgària i Romania, Croàcia, Bòsnia i Eslovènia, Hongria, Txèquia i Eslovàquia.
Es plantegen altres 15 accions en països rellevants com Xina, Índia, Japó i Corea del Sud, així com en regions amb perspectives de creixement com Azerbaidjan, Geòrgia, Filipines, Indonèsia, Kazakhstan i Uzbekistan, Singapur, Tailàndia, Vietnam i resta del Sud-est Asiàtic. També en zones d'Orient Mitjà com Arabía Saudita i Unió dels Emirats Àrabs.
En el continent americà es duran a terme actuacions a Estats Units, Mèxic, Canadà, Brasil, Colòmbia, Guatemala, Panamà, Perú, República Dominicana o Puerto Rico. I a Àfrica, al Marroc, Algèria, Egipte i altres regions de la zona occidental com Senegal o Costa d'Ivori.
D'altra banda, enguany es realitzaran 33 accions dins del pla específic de compradors internacionals, prescriptores i importadors, amb l'objectiu d'establir contactes directes amb productors i proveïdors de la Comunitat i negociar acords comercials.
Entre estes iniciatives destaca el congrés Go Global en les instal·lacions d'IFA Alacant, la invitació de compradors estrangers en certàmens com Iberflora o el Festival Clec de tèxtil i moda i la celebració d'una missió a la Ciutat de la Llum per al sector audiovisual.