Metrovalencia mobilitza a més d'1.400 treballadors diaris per a donar cobertura als servicis de Falles

Archivo - Arxiu - Els usuaris de Metrovalencia superen els huit viatges de mitjana en els seus desplaçaments setmanals el 2020
GVA - Archivo
Publicado: martes, 18 marzo 2025 10:47

   VALÈNCIA, 18 Mar. (EUROPA PRESS) -

   Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) reforça els torns de treball de Metrovalencia del 15 al 19 de març amb més d'1.400 treballadors cada dia per a donar cobertura als servicis ordinaris i especials que s'han programat per a les Falles 2025.

   En concret, una mitjana de 1.435 empleats, tant de FGV com de borses de treball i contractes, desenvolupen la seua labor diàriament en les jornades de major afluència de viatgers en la xarxa de Metrovalencia, que unirà els diferents punts de la ciutat on se celebren actes fallers, com són les mascletaes, els castells de focs artificials, les corrides de bous, l'Ofrena de Flors a la Verge dels Desemparats, la Nit del Foc i la Nit de la Cremà, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.

   Per a aconseguir esta xifra, l'empresa pública ha realitzat un important esforç econòmic per a contractar a 440 empleats per a cadascuna de les principals jornades festives que complementaran el treball habitual de 995 agents de la plantilla de Metrovalencia que enfoquen la feina de casa a les Falles.

   D'esta forma, per exemple, els servicis especials programats han suposat que el nombre de maquinistes del metre passe dels 117 habituals en el servici regular als 166 en sumar els extraordinaris, així com que els 68 conductors del tramvia s'eleven a 99.

    Si se suma als maquinistes el personal que atén als usuaris en vestíbuls, andanes i trens la xifra se situa en 610 persones (398 amb metro i 212 amb tramvia) que cada dia donaran servici als prop de dos milions de viatgers que es preveuen que es desplacen per la xarxa de Metrovalencia entre el 15 i el 19 de març.

   Els tres Espais del Client (Xàtiva, Colón i Alacant) i el Centre d'Atenció al Client de Benimaclet, els Operadors d'Atenció al Viatger (OAV) del Lloc de Comandament i el telèfon d'informació gratuït (900 46 10 46) també incrementaran els seus efectius fins als 23 treballadors, 7 d'ells de reforç, per a buidar qualsevol dubte als usuaris, molts d'ells de fora de València.

   Altres seccions que també eleven el nombre d'efectius són el Lloc de Comandament, que tindrà 39 treballadors cada dia, nou d'ells de reforç, per a organitzar i controlar les milers d'operacions que es desenvoluparan al llarg d'estos cinc dies.

Contador