VALÈNCIA, 26 Mar. (EUROPA PRESS) -
Les sales municipals de València celebren el Dia Mundial del Teatre amb un homenatge als actors i actrius anònims. Tant al Musical (TEM) com a La Mutant es llegirà el manifest de l'Institut Internacional del Teatre, un missatge del director teatral, educador, autor i director grec, Theodoros Terzopoulos, que reivindica el paper social d'este art, segons ha informat el consistori en un comunicat.
En el TEM, del barri del Cabanyal, la lectura del text del director escènic grec, que reflexiona sobre el teatre "com a mitjà transformador, capaç d'abordar els desafiaments contemporanis de la humanitat i el planeta", serà a càrrec de la cap de sala, l'actriu Alejandra Sol Mandli. Seguidament, este teatre acollirà l'espectacle "L'últim ball'", de L'Horta Teatre.
Esta peça, que forma part d'un conjunt d'iniciatives solidàries amb les persones afectades per la dana, complimentarà a actors i actrius anònimes que, "amb les seues representacions, més enllà de l'èxit o del fracàs, del reconeixement o dels premis, han fet feliços a moltes persones".
Concretament, en esta obra, que commemora el 50 aniversari de L'Horta Teatre, companyia de Castellar-l'Oliveral, els actors Alfred Picó i Carles Alberola transmetran "la passió per la interpretació, el plaer d'actuar, de viure les coses per primera vegada, de jugar com fèiem quan érem xicotets i encara no ens havíem posat la cota de malla per a protegir-nos del món".
Per la seua banda, a La Mutant, al barri del Grau, els impulsors del grup de recerca i pràctica Taller Plaer, Paula Miralles i Vicente Arlandis, duran a terme este dimecres una sessió, de tres hores, amb l'iluminador Isaac Torres entorn de la llum com a element poètic.
El grup partirà de la premissa que la imatge més primitiva del teatre és la d'un espai fosc on algú observa l'aparició d'una realitat a partir de la llum, i dedicarà la sessió a experimentar amb focus, prismes, filtres i crear una sessió màgica.
Les persones participants es deixaran portar i emocionar pels canvis de llum i la manera que tenen d'afectar al cos i a les emocions, així com el seu influx en la dramatúrgia que construïxen en l'espai.