STM Ford diu que no es "pressione" a la plantilla per a apuntar-se a l'ERO: "Les eixides han de ser sempre voluntàries"

Archivo - Arxiu - Logo de Ford en l'entrada de la fàbrica, a 22 de juny del 2022, a Almussafes, València, Comunitat Valenciana, (Espanya).
Jorge Gil - Europa Press - Archivo
Publicado: viernes, 5 julio 2024 15:43

   Insistix al Consell en què li incloga en la mesa del sector de l'automoció i veu "insultant" la seua "discriminació"

   VALÈNCIA, 5 Jul. (EUROPA PRESS) -

   STM-Intersindical, segon sindicat en representativitat en la fàbrica de Ford a Almussafes, ha reclamat que les 626 eixides de la factoria arreplegades en el nou ERO han de ser "sempre" voluntàries i ha demanat que no es repetisquen situacions ocorregudes en els últims tres expedients en les quals, segons ha assegurat el sindicat, es "van augmentar les pressions" als treballadors perquè s'inscrigueren.

   Així ho ha assenyalat hui divendres en roda de premsa el portaveu de SMT-Intersindical en Ford, Dani Portillo, que ha repassat els motius pels quals STM-Intersindical no ha signat l'acord d'ERO per a 626 treballadors a la planta d'Almussafes, que va ser pactat per l'empresa i UGT amb plans de prejubilacions a partir dels 53 anys i compensacions econòmiques de 40.000 euros.

   El portaveu de STM-Intersindical ha puntualitzat que l'acord d'ERO "no és del tot negatiu" perquè arreplega condicions econòmiques beneficioses per a "una gran part de la plantilla", però ha lamentat que s'haja rebutjat les seues propostes. "Des del nostre sindicat no ho veiem viable, més que res sobretot perquè ja l'experiència ens ha donat la raó", ha dit.

   En primer lloc, Portillo ha afirmat que una de les peticions formulades "sempre" per STM-Intersindical en les negociacions "és que les eixides sempre siguen voluntàries".

    "Al llarg dels últims tres ERO passats, perquè esta és la cambra ja en menys de cinc anys, hem vist com s'han augmentat les pressions a treballadors, hi ha hagut un augment exponencial de sancions molt greus i invitacions a companys i companyes perquè s'apunten a l'ERO perquè, clar, tenen una situació complicada i millor que es vagen ara que no després en una situació fora de l'empara econòmica que dona un ERO", ha expressat estte portaveu, qui tem que "es van a repetir circumstàncies injustes i dures com ja es van donar en l'ERO de l'any passat".

    Igualment, ha criticat que no s'haja acceptat la proposta que "les eixides siguen per antiguitat de l'empresa". En tercer lloc, ha explicat que es va demanar reduir "de forma substancial" els treballadors afectats.

    "Venim d'una quantitat en el 2015 de 9.000 treballadors i ara estem ja amb uns 4.000", ha exposat. STM-Intersindical advoca per enfortir les cadenes de producció enfront de les "càrregues de treball tan dures" que es produïxen.

   Una vegada signats l'ERO de 626 treballadors i l'ERTO de quasi mil treballadors fins al 31 de desembre, Portillo ha indicat que s'obri el procés de definir amb les administracions el nou mecanisme similar a un ERTO que s'aplicarà fins al 2027, any en el qual es llançarà el nou vehicle multienergía del que la fàbrica valenciana produirà 300.000 unitats anuals.

   STM-Intersindical ha subratllat que este nou mecanisme haurà d'evitar que la plantilla consuma la seua prestació per desocupació, perquè "hi ha treballadors que ja no la tenen i es queden desemparats" després d'encadenar els ERTO dels últims anys.

"DISCRIMINACIÓ" EN LA MESA D'AUTOMOCIÓ

   En este marc, Portillo s'ha dirigit al president de la Generalitat, Carlos Mazón, i al Consell per a llançar el missatge que el sindicat considera "molt trist i lamentable" que no s'haja inclòs a STM-Intersindical en la mesa de treball del sector de l'automoció de la Comunitat Valenciana, on si estan UGT PV i CCOO PV, aquest últim sense representació al Comitè d'empresa de Ford.

    El portaveu de STM-Intersindical ha criticat que des del Consell "es discrimine d'aquesta forma tan insultant" i "lamentable a un sindicat que representa a un terç de la plantilla", ja que va recaptar el 30% dels vots en les eleccions sindicals.

    "Entenem que fent l'ús de les seues funcions està treballant d'una manera sectària discriminant a una part de la plantilla en un procés que es manté viu" com és la negociació del mecanisme que s'aprovarà "a partir de gener del 2025", ha afegit.

    Així mateix, Portillo ha reivindicat al fet que el govern autonòmic i central "obliden les seues diferències polítiques" per a "treballar" en el nou mecanisme amb el qual transitarà Ford els pròxims anys.

"FE" EN EL NOU VEHICLE

   Sobre si tenen confiança en l'arribada del nou vehicle que es fabricarà a Almussafes el 2027, Portillo ha afirmat: "Més que esperança hem de tenir fe en què vinga". "Volem creure-ho, hem de tenir fe en què venja i confiar que vinga, està en joc el futur del sector de l'automòbil i en manteniment de moltíssimes famílies", ha subratllat, abans de subratllar el seu efecte sobre la indústria auxiliar.

   D'altra banda, sobre si creu que Amussafes no produirà els vehicles elèctrics de la companyia anunciats el 2022 i només fabricarà el multienergia, Portillo ha remarcat que la seua impressió és que els cotxes elèctrics no funcionen en el mercat i "sembla que no van a venir", però "tant de bo canvie amb el temps i el 2027 vengen els cotxes elèctrics i este cotxe multienergia".

   Finalment, ha posat l'accent en els "milions i milions" d'euros que Ford ha rebut dels pressupostos de la Generalitat al llarg dels anys i ha recalcat que les ajudes "han de revertir de manera que es garantisca el manteniment de l'ocupació i mai s'ha d'invertir en subvencions per a indemnitzacions per a acomiadar treballadors". Així, ha lamentat que l'acord d'electrificació no arreplegara específicament el compromís de mantenir l'ocupació.

Contador

col.labora la Conselleria de Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 31.999,98 € para el foment de valencià