Puente destaca l'actuació en esta via: "Està ja en la història de l'obra pública d'Espanya amb lletres d'or"
VALÈNCIA, 14 Nov. (EUROPA PRESS) -
El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible ha posat en servici el desviament provisional de la A-7, a l'altura de Quart de Poblet, que permet recuperar la connexió amb l'A-3 i millorar la mobilitat metropolitana en reactivar-se la funcionalitat del baipás de València. No en va, assenyalen des d'este departament, per la A-7 a València circulen uns 100.000 vehicles de mitjana al dia.
En el seu compte de la xarxa social X, el ministre Óscar Puente ha compartit un vídeo amb imatges de la via i ha asseverat: "Esta obra està ja en la història de l'obra pública d'Espanya amb lletres d'or".
D'esta manera, es restituïx així el trànsit en una de les autovies fonamentals de la Xarxa de Carreteres de l'Estat i estratègiques per a la mobilitat viària a l'entorn de la ciutat de València i els municipis confrontants, després que les devastadores pluges del passat 29 d'octubre provocaren el col·lapse del pont sobre el Barranc del Gallego del Poyo, recalca l'administració central en un comunicat.
Els equips de la Direcció general de Carreteres i de l'empresa contractada han treballat "dia i nit" des del passat 31 d'octubre a les 19.00 hores per a construir el pas i restablir la comunicació en un temps rècord després del pas de la forta DANA. Els treballs, per als quals el Ministeri va habilitar 12,6 milions d'euros de fons d'emergència, van finalitzar el 13 de novembre a la vesprada, postil·len.
Una vegada finalitzat este desviament provisional es continuarà treballant en la nova estructura definitiva sobre l'A-7.
El desviament provisional, pel qual se circularà a una velocitat màxima de 60 km/h, té 550 metres de longitud i voreja els ponts col·lapsats. Està dotat de dues calçades, una per a cada sentit de circulació, amb tres carrils de 3,50 metres d'ample, voral interior d'1 m i exterior d'1,50 m.
Per a l'actuació s'han utilitzat 250 marcs de formigó que permeten el drenatge baix l'A-7 del Barranc del Gallego del Poyo, i que constituïxen la base sobre la qual es recolza el desviament provisional. En concret, poden evacuar fins a 550 m3/segon d'aigua.
A més, s'han emprat 1.320 tones de formigó, 110.000 tones de farcit, 10.000 tones de zahorra artificial, 8.500 tones d'aglomerat per a constituir les capes de ferma, 600 m de barreres de contenció de vehicles (bionda) i 1400 m de barreres de formigó tipus New Jersey.
Així mateix, durant els treballs per a l'estès de terres i hormigonado es van mobilitzar 100 camions, 3 buldòzers, 3 retroexcavadores, 2 pales frontals, 1 fresadora i 4 corrons compactador.
El baipás de València és el tram de l'autovia A-7 que fa la funció de cinturó que envolta la primera corona de l'Àrea metropolitana de València, la qual cosa permet circunvalar la ciutat de València per l'oest.
AVANCES RECUPERACIÓ DE LES CARRETERES
Amb la reobertura de la A-7 al sud de la A-3, el Ministeri ja ha recuperat 148 km de carreteres afectades per les fortes pluges, incloent la V-30, V-31, A-3, N-3 i un tram de la N-330, que ha permès disposar d'un corredor de 36 km entre Utiel i Talayuela.
Així, des de principis de mes estan operatives la V-31, V-30 i A-3, que es van haver de buidar de vehicles, fang i materials i reposar senyals i quitamiedos.
Actualment, se seguix treballant en l'emergència de la N-330 i N-322. A la Zona Talayuelas - Landete (km 228 - 238), s'ultimen les labors per a reobrir el tram de forma provisional; a la N-322 al Pontón-Requena, la qual cosa ha fallat són els trams de carretera d'aproximació a l'estructura sobre el riu Magre, però no la pròpia estructura, seguim amb l'estès del pedraplén i el moviment de terres associat.
Per a reparar provisionalment les carreteres més danyades per la DANA (N-330, N-322, A-7 i N-3) el Ministeri va activar tres emergències amb un pressupost inicial de més de 29 milions d'euros, en el qual van arribar a treballar 540 operaris i 251 màquines.
Com ja s'ha informat, s'ha reobert la línia d'alta velocitat Madrid-València després d'apenes dos setmanes de treballs a tres torns en els quals s'ha reparat el túnel de Xiva i els seus accessos (1,2 km) i el túnel de Torrent (2,9 km), que es va inundar amb la tempesta, danyant-se els sistemes de seguretat i comunicacions.
En este sentit, Adif ha hagut de reconstruir la plataforma i reposar les vies en la zona del túnel de Xiva i s'han estès 8.000 tones de balustre.
Encara que la reobertura de la línia estava prevista per al dijous a primera hora, es va reprogramar fins a les 11.30 hores per l'empitjorament de les condicions meteorològiques a València, que van recomanar retardar els primers servicis per a garantir la seguretat dels treballadors i viatgers.
Així, des de hui circularan tots els trens d'alta velocitat de la línia, la qual cosa suposa un total de 199 circulacions setmanals en tots dos sentits amb una oferta de 80.000 places setmanals de Renfe. Els bitllets ja estan a la venda
En un tren de hui, operat per Renfe, s'ha traslladat material de neteja donado per la Cruz Roja. També s'han reactivat els servicis de Rodalies de València, que es presten amb tren i amb 112 autobusos, després de suspendre's ahir per precaució davant de l'alerta de fortes pluges.