Vox celebra la reducció de l'aportació a l'AVL i de les ajudes al valencià i sindicats en els pressupostos

La presidenta de Les Corts de València, Llanos Massó (e), rep de la consellera d'Hisenda i Economia, Ruth Merino (c), el projecte de Llei de Pressupostos 2025, a Les Corts, a 20 de març del 2025, a València
Rober Solsona - Europa Press
Publicado: jueves, 20 marzo 2025 17:02

   Calcula un "estalvi" de 200 milions en el sector públic instrumental, que seran "destinats a la reconstrucció" després de la dana

   VALÈNCIA, 20 Mar. (EUROPA PRESS) -

   El síndic de Vox a Les Corts Valencianes, José Mª Llanos, ha celebrat la reducció "per primera vegada en la història" de l'aportació de la Generalitat a l'Acadèmia Valenciana de la Llengua (AVL) recollida en els pressupostos de l'administració autonòmica per a este exercici 2025, al mateix temps que s'ha congratulat de la disminució de les subvencions destinades al foment del valencià, als sindicats i a la cooperació al desenvolupament, entre altres àmbits.

   D'esta manera ho ha manifestat el portaveu de Vox, en declaracions als mitjans acompanyat per la presidenta de Les Corts, Llanos Massó, després que la consellera d'Hisenda i Economia, Ruth Merino, haja fet lliurament a la càmera autonòmica del projecte de Llei de Pressupostos.

   En concret, José Mª Llanos s'ha felicitat que els comptes autonòmics "reduïxen dràsticament" les partides de cooperació al desenvolupament perquè, al seu juí, "la primera cooperació al desenvolupament ha de ser amb la reconstrucció de Valencia" després de la dana del 29 d'octubre. Així, ha destacat que la "part fonamental" d'esta partida podrà estar dedicada a la recuperació del territori afectat per les inundacions.

   A més, s'ha mostrat "molt content" que "per primera vegada en la història" de la Comunitat Valenciana es vaja a "reduir un 25 per cent" l'aportació de la Generalitat a l'Acadèmia Valenciana de la Llengua (AVL) --institució a la qual s'ha referit com a "acadèmia separatista i agència catalanista"--, un punt, segons ha dit, "ja acordat amb el PP". De fet, ha avançat la intenció del seu grup, via esmenes, de reduir "un altre 25%" l'aportació a l'AVL, de manera que aconseguisca el 50%.

   Dit aicò, s'ha dirigit a les "veus que requerien que es reduïra el 100%", als qui ha recordat, "com saben perfectament", que "no es pot legalment" atès que esta institució està "blindada" en l'Estatut d'Autonomia fruit d'uns "pactes històrics que ens van perjudicar bastant als valencians". "Però quan ens donen al grup Vox una majoria de tres cinquens --a Les Corts--, una de les nostres primeres mesures serà l'absoluta eliminació d'esta agència separatista", ha promès.

   En esta mateixa línia, Plans s'ha felicitat de la reducció "del 15%" de les subvencions a "algunes entitats" de foment del valencià, però, al seu juí, "d'un valencià que no és el nostre, sinó el català imposat per l'Acadèmia Valenciana de la Llengua".

REDUCCIÓ DE "DESPESA SUPÈRFLUA"

   També ha celebrat el reducció de la "despesa supèrflua" i de la "duplicitat d'agències i observatoris". De fet, ha apuntat que fruit d'això s'ha aconseguit "un estalvi de 200 milions d'euros" en el sector públic instrumental de la Generalitat. Així mateix, ha aplaudit la reducció "en un 30%" de les subvencions als sindicats. "Tenen la seua labor, però els diners públics ha de revertir directament en la butxaca dels ciutadans", ha defensat.

   Paral·lelament, ha ressaltat la "important reducció" dels impostos de transmissions patrimonials i d'actes jurídics documentats i la "retirada de totes les taxes que estan castigant encara més al sector pesquer" de la regió. A més, ha afegit, en els pressupostos de la Generalitat per al 2025 també "s'acaba amb tots els impostos que, en la nostra competència, caben respecte a les taxes verdes". Totes aquestes partides, ha apuntat, "ja estan negociades" entre el PP i Vox.

   D'altra banda, el síndic ha posat l'accent que ha "quedat clar" després de les declaracions del president Carlos Mazón dilluns passat que Vox va a "lluitar" junt amb el PP contra la "immigració massiva, descontrolada i il·legal que afecta" a la Comunitat Valenciana. I també ha valorat que la seua formació "col·laborarà" en el pla de reconstrucció després de la dana. "Esperem que com més prompte millor es vagen veient els resultats d'aquest reconstrucció en directa aplicació dels pressupostos", ha dit sobre este tema.

"SÓN ELS MILLORS PRESSUPOSATS"

   "Ja vam dir que, si s'abordaven qüestions que para nosaltres són nuclears, Vox estaria disposat a recolzar aquests pressupostos", ha declarat el síndic, que ha apuntat que ara els han de "estudiar a fons" per a poder presentar les esmenes que consideren "pertinents" per a "millorar el projecte presentat" pel Consell liderat per Carlos Mazón.

   En qualsevol cas, segons ha augurat Llanos, "sembla que podran tirar endavant": "Creiem que són els millors pressuposats perquè són el que necessita la Comunitat Valenciana, sobretot en este moment després de la tragèdia de la riuada" del passat 29 d'octubre.

   En esta línia, ha detallat que els comptes estan dirigits "fonamental i essencialment a la reconstrucció dels patrimonis i vides de les famílies directament afectades" i a "facilitar la reconstrucció i recuperació com més prompte millor". "I en esta labor va a estar de forma protagonista directa el grup Vox, elaborant amb el PP i el Consell un pla de treball per a dedicar-nos des de ja a la reconstrucció de tot el que queda per davant", ha apuntat.

UN ACORD "ÚNIC I EXCLUSIVAMENT DE PRESSUPOSTOS"

   Preguntat per si l'acord amb el PP es limita únicament als pressupostos o si, per contra, és un pacte de legislatura i si este està lligat a la continuïtat de Mazón al capdavant de la Generalitat, el síndic de Vox ha assegurat que l'"únic" que li "importa" al seu partit és "fer el millor per al bé dels ciutadans" i ha recalcat que amb els 'populars' han "parlat única i exclusivament" de pressupostos. "De la continuïtat del president, supose que ho decidirà ell, el seu partit o tots dos", ha indicat.

   Dit això, ha subratllat que Vox el que ha "pactat" són uns pressupostos "per a la recuperació com més prompte millor de tots els valencians", al mateix temps que s'ha mostrat "convençut" que "així ha sigut" després de negociar amb el PP i "acceptar" este partit el "marc de negociació" i les "línies fonamentals" dels de Santiago Abascal.

Contador